Hjärnskakning...

Hej!
I onsdags var jag på ett dagridläger. Vi skulle hoppa en bana men först skulle vi bara hoppa två hinder som var två kryss framför varandra Man skulle trava på förska, fatta galopp mellan och hoppa över det andra. Det gick ganska bra och jag klarade båda. Kenny som var den hästen jag red var ganska pigg och hade bra fart. Fast efter jag hade hoppat hindret har jag en stor jävla minneslucka! Har ingen aning om vad som hände. Det jag kom in håg var på akuten med pappa och väntade på att doktorn skulle komma in till väntrummet och att pappa skulle parkera om bilen så han inte får böter. Jag kommer ihåg att jag var ganska snurrig då och sen har jag men minneslucka igen, sen så kommer jag också ihåg att jag går in till ett rum och lägger mig på sängen där och så skulle sjuksköterskan hämta en dockor och så när hon gick så säger pappa att jag har trillat av har trillat av hästen. Sen kommer docktorn in och undersöker mig och så säger han att jag ska rönkas så jag får lägga mig på en brits och så kör han ut mig till en korridor utanför "rönkingrummet". Där fick jag ligga i ungefär två evigheter innan jag fick skjutas in är. Ni vet sånna dära läskiga rönking sak där man får åka in hela vägen (misstolka inte!) som  dom har i House som man tror att man ska fastna i? Jag behövde inte rönkas i en sån utan bara i en "ring" som var ungefär 1 dm tjock  och 1 m hög. Efter rönknignen så fick jag ligga utan för rummet i två evigheter igen för att dom skulle kolla på bilderna. Tillslut kom docktorn ut och sa att jag hade fått en hjärnskakning men att jag inte behövde sova över på sjukhuset men att jag skulle ta det lite lugnt den här veckan och att jag inte skulle gå till skolan på fredagen så skolan började.

/Matilda ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0