Ridning idag!

Hej på er!
Idag var det ridning och jag skulle rida Mynta, ett skimmelt sto som brukar vara lite sur och jobbig ibland. Det var hoppning och den här gången skulle vi rida utan tyglar. Jag har dålig erfarenhet av att rida utan tyglar på henne eftersom att förra hösten så skulle vi rida barbacka och knyta ihop tyglarna. Mynta är den sortens häst som håller på att bocka mycket. Vi skulle galoppera och inte hålla i oss. Jag vet att det låter jättesvårt, men på dom glesta hästar brukar det gå bra. Men då började Mynta bock och sparka bakut så jag var nära på att trila av, men som tur är så höll jag mig kvar. I alla fall så gick det sådär för mig i dag. Mynta ville inte galoppera hur jag än försökte och så vägrade hon hoppa och stannade ca 1 m innan hindret även om jag hade en bra ridväg och bra fart.

Men nu ska vi strunta i min dåliga ridning så jag lägger upp en bild som jag har tagit för några dagar sen på en frusen tennisboll!


Olympus 14-42 mm (oredigerad)

/Matilda

Kommentarer
Postat av: Izz@

fett fin bild :)

2009-12-09 @ 17:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0